Karlsson blir Svensson

Man kan tro att rubriken handlar om giftemål men det är nästan tvärtom!

Busy flyttar i morgon till Isabelle och lillasyster Yacki i Linköping.

Det ligger mycket vånda och beslutsångest innan jag valt att göra detta.

Jag hoppas att Busy ska få ett roligare liv. Hon förtjänar att få mer uppmärksamhet än hon får här och det känns så orättvist att hon nästan alltid är no 5. Jag har ständigt dåligt samvete för henne.
Nu blir hon no 1 eller 2 och dessutom slipper hon konkurrensen av alla bordercollies vilket jag tror kommer passa henne alldeles jättebra! Hon tror visserligen att hon är en bc …. 🙂

Tusen tack Isabelle, för att du tar hand om min lilla Busunge!


Tittut-Busy !


Klass 3-Busy!


Pilates-Busy!


Bordercollie-Busy!


Vinter-Busy!

7 svar to “Karlsson blir Svensson”

  1. Men vad roligt! Ska ringa Belle o gå en promenad med henne, Busy o Yacki då 🙂

  2. Det blir nog jättebra! Ett jobbigt beslut men man har ju ansvaret att se till att ens hundar mår bra och det kan ibland betyda en flytt. Vad skoj för Busy att komma och bli prinsessa där!

  3. Starkt att fixa beslut som känns bäst för hunden! KRAM

  4. Har ju numera själv erfarenhet av att omplacera en hund och visst är det svårt! Man får ju massor med känslor för dom små… Men det är säkert rätt beslut att lilla Busy får mer ”prinsess”-status och midre konkurrens!

    Kramar!

  5. sarahclaesson Says:

    Jobbigt beslut. Men säkert det absolut bästa för lilla Busy.

  6. Det blir nog kanon Busy, tänk om ändå min familj hade varit så kloka när jag var ung 😉

  7. […] fullständigt. Inget fanns att göra och idag fick hon somna in. Jag är så tacksam att Isabell kunde ta hand om och ge Busy ett så gott och kärleksfullt hem, bättre kunde hon inte ha haft det. Jag sörjer med […]

Lämna en kommentar