Registrering

Valparna ska levereras runt nyårshelgen. Efter kontakt med SKK så vill de ha registreringsansökan så fort som möjligt för att kunna garantera att vi hinner få handlingarna före leverans…! 
Jag vet att valpköparna har egna jättefina namnförslag men jag kan inte ta de namnen eftersom vi inte bestämt vem som ska ha vem än.
De två trefärgade blir knutna till sitt namn redan nu medan de svartvita knyts till sina namn när de id-märks.
Det får helt enkelt bli så att valpköparna får ha ett nick-name på dem eller så kan man registrera om namnet senare (eller så kanske de ändrar sig och kallar dem för det registrerade namnet). Jag tror det kostar 400 k r att byta registrerat namn.

  • Seglinges Jim (trefärgad) = Bredstrimman
  • Seglinges Joy (trefärgad) = Kragfläcken
  • Seglinges Jaff (svartvit)
  • Seglinges Jock (svartvit)
  • Seglinges Joss (svartvit)
  • Seglinges Oj (svartvit)
14 svar to “Registrering”

  1. toktassarna Says:

    Ha, då bestämmer jag att jag vann tävlingen och fick namnge en valp för mitt förslag hade varit Joss 🙂

  2. Spännande med namn, klart att den jag gillade får namn som skulle ha passat här.

  3. 🙂 Nu ska man lära om namnen då… I alla fall på de som är spikade 🙂

  4. Oj, stolt nu för att mitt namnförslag passade så bra i flocken. 🙂

  5. Pernilla & Hedda Says:

    Fina namn! Speciellt Jaff var riktigt bra! 😀

    Så det blev inte en liten ”Spot” heller? Trodde att han skulle få behålla sitt arbetsnamn. Däremot var var de ju skönt att ”kragfläcken” och ”bredstrimman” fick byta namn, kan bli lite jobbigt att ropa! 😉

  6. Jag tycker också att spot ska få heta Spot. Klart han ska ha kvar sitt namn, det är ju liksom inkört redan 🙂

    Nu kan jag avslöja att det blev Seemework Key. Sol har varit hos Karin i snart en vecka och är parad 4 ggr så blir det inget nu så är det inte meningen 🙂

  7. Vad roligt med Key-valpar! Kommer bli fina hundar!
    Ja, det var kanske korkat att inte hålla kvar vid Spot…

  8. nyfiken,,,, vem gillade du?

  9. Roligt! men nu var det ju Karin som vann och jag kunde (tack vare SKK) hålla fast vid löftet att få döpa en valp 🙂
    Joy är Karins förslag. Joss är en häst som vi hade för 15 år sen, en egen uppfödning det också. Joss betyder tur på kinesiska 🙂

  10. Joss hade ju vi oxå på Wången, stor svart och fin, menar du att det är 15 år sedan. F-n vad tiden går. Kram

  11. Du borde kunna lista ut det..

  12. Key är fin 😉

  13. Ja, visst är han fin! Det har du gjort bra Åsa 🙂 Jag kommer naturligtvis att spara en själv. Ska bli kul med en Keyvalp framåt våren. Håller tummarna för att hon inte går tom. Många hanar önskas 🙂

  14. Fantastiska bilder i galleriet! Och vad fint Kelli ”tar hand” om de små. Man ser tydligt att hon gillar att vara ”fostermamma” 😉

Kommentera

