Datakrasch :(

1½ år höll datorn,  är inte det lite väl låg kvalitet?

Betyder att jag inte kollar mailen lika ofta plus att jag inte har tillgång till mina nedladdade mail och där fanns säkert en del obesvarade.

RING om ni vill nå mig eller om jag inte svarat på mail!i

Lämnat in datorn på Alina, ska bli intressant se hur bra service de har.

Funderar på att byta till en Mac. Nån som kan för- och nackdelar?

8 svar to “Datakrasch :(”

  1. Självklart ska du ha Mac. Inga virus. Stabilt. Snyggt. Enkelt och roligt. Du skulle köpa dig en iMac, den tror jag du skulle gilla. Mac kan tyckas dyr o många tror det. Men du får med ALLT o behöver inte joxa med lösa delar eller virusprogram. Once you go Mac you never go back. 🙂

  2. Sen kan jag rekommendera dig att gå över till gmail. Tillgång till mailen överallt o du behöver aldrig slänga något mail. Underbart att kunna söka o hitta gamla grejer på ett kick.

  3. sarahclaesson Says:

    Jag hatar för tillfället datorer (typ). Vår krånglar massor och kommer säkert lägga av när som helst. Hur svårt är det att uppfinna en ickekrånglande dator? De klonar ju får och grejer, det här borde vara en baggis…

  4. Oj, ett och ett halvt år. jag som surar över att femåringen hemma är seg…

  5. Sarah -> Apple har lyckats… 😉

  6. Jag har mac sedan 1992, typ, och den enda gång jag saknar en pc är när jag vill spela äventyrsspel, typ en gång om året. :-)(och de spel jag gillar görs inte längre, ens för pc.) Det här är min tredje mac på tio år, och INGEN av dem har kraschat. Men jag backar upp den regelbundet via trådlöst nät mot min förra mac som jag alltså har kvar.
    Min macbook är smidig, bärbar, snabb, säker, stabil, rymmer massor, och kan t o m köra windows om jag skulle komma på en sån dum idé…:-) Rekommenderas!

  7. Jag förstår inte varför inte alla har Mac?

    När jag läser på lite så verkar det inte finnas en enda nackdel. OK spela äventyrsspel då, som Karin nämner, men det har jag aldrig ens gjort… så?
    Nästa dator blir en mac – helt klart. Jag är så oändligt less på datorer som krånglar och jag tycker dessutom det blir sämre kvalitet för varje ny dator 😮 Nu börjar de sagga ihop efter ett år ungefär, blir långsammare och går mot den oundvikliga kraschen.
    Har fått tillbaks min dator nu, 2500 kr fattigare, och det första som händer är att Windows låser sig och jag får köra en norsk omstart. SUCK. Men jag får väl dras med den tills den kraschar nästa gång…

  8. Jag kom just på en nackdel, faktiskt. Alars databasprogram går inte att köra. Men det gick andra sidan inte köra på vår spel-pc heller, det stängde sig direkt. Så jag har fortfarande inte lagt in deltagarna på DM, utan väntar på att få låna en klubbdator för det. Trist. MEn det nya tävlingsprogrammet är väl på gång, eller? (obs, ironi!!)

Kommentera

