Örtträdgård…

Jo ni läste rätt… jag har gjort en liten örtträdgård. Inspirerad av diverse vänner och bloggar gjorde jag slag i saken för ett par veckor sedan. Köpte några tomatplantor, sådde lite i krukor. Planterade några pelargoner mm. Inte mycket eftersom jag vet hur jag prioriterar mina stackars växter. Vad jag inte tänkte på var att jag skulle få hem en pysslig VALP…
Kelli är som den värsta retriever, bär iväg med allt. Den där ruccolan, salladen och allt vad det var – ja det får vi nog se oss mätta på på fröpåsen misstänker jag…

Kelli och fåren
Nej jag har inte släppt henne på fåren 😉  Men hon är med varje morgon och kväll när vi går en runda på betet och nappar Spotty. Fram till idag har hon inte ”sett” fåren men idag så … är jag säker på att hon hade stuckit på nån slags hämt fårjakt om hon varit okopplad. Jag tänker inte uppmuntra vallningen än på ett BRA tag, jag har fullt upp med att passa blomkrukorna… :mrgreen:

4 svar to “Örtträdgård…”

  1. Jag som hade velat ha ett bildbevis på örtgården, men då har alltså liten valp sett till att den inte finns 😉

  2. Åsa, det är ivarjefall vad Eva påstår… Kan ju inte låta bli att undra om det verkligen har planterats något;) Lätt att skylla på en söt liten oskyldig valp som ”bara” gillar att pyssla:)

  3. Hedvig Says:

    Ja jag har tänkt hämta honom på fredag eller lördag så han kommer vara med åtminstone 1 dag. Det beror på när jag kan ta bilen från Anna. Hon envisas med att vilja ha den för att åka på vet-bes och så på fredagen 😉

    Vore ju kul att se Kelli också! Hon verkar ju vara en väldigt mysig och pysslig liten dam 🙂

  4. Håller med Ann ! det borde ju finnas några rester av ”din örtagård” i allafall 😉

Kommentera

