Våga vägra!

Japp nu är jag på krigsstigen igen.
Vad är det för fel på mig?
När jag såg den här filmen frågar jag mig själv, är det värt detta att få äta (smaklös) fläskfile? När den ligger där i affären och lyser med sitt låga pris, varför ser man då inte dessa bilder framför sig? Det borde sitta en skylt bredvid. Så här levde vi innan vi hamnade här… innan vi hamnade på din tallrik. 
Så jävla trångt så man fick stå på varann. Så jävla trångt så man knappt kunde andas. Jag kräks över mig själv och jag skäms för att jag ätit dessa. Urr.

Länken hittade jag på www.metro.se

Tro inte att svenska grisar har det bättre… det är ungefär samma visa här utom på enstaka ställen… små ljuspunkter.
Senast jag köpte kött var faktiskt på Åby Gård Där går grisarna i alla fall ute, man brukar se dem från vägen där de går och bökar.

7 svar to “Våga vägra!”

  1. Fullständigt. Jävla. Vidrigt. Som nystartad köttätare (var vet i 16 år) måste jag säga att det är väldigt svårt att hitta ekologiskt kött i dagligvaruhandeln. En tur till Åby gård får det nog bli snart.

  2. Så det var din tur att få ett konsumentutbrott den här gången.

    D-j samhälle vi har skapat, skulle man kunna säga!

  3. Är osäker på om Åby har ekologisk produktion. Dock vet jag att djuren går ute, just nu känns det viktigare att djuren har det någorlunda drägligt.

  4. Inte konstigt att utländskt kött kan vara så mycket billigare än svenskt, bönderna i sverige får ha kanske 10 grisar på en viss yta,medans i andra länder kan dom ha 30 grisar på samma yta.
    Är glad att vi bara äter från vår egen produktion, där jag vet att djuren har haft det bra.

  5. Men även svenska grisar, t o m de som fått gå ute på ekologiska gårdar, åker jättelångt (längre än de danska) till slakterier där de misshandlas och dödas efter att ha sett och hört sina bröder och systrar misshandlas och dödas. Vi behöver inte äta döda djur. Själv slutade jag för drygt 15 år sedan.

  6. Här finns det hemmaslaktat, ekologiskt och egen uppfödning av nöt, gris och lamm! En tur till Brottby och saken är klar! 😀

    http://www.husagard.se/

    En liten parentes är att griskött är inte ens bra för oss människor! Det har ganska många läkare och forskare fastställt, men de har inte lyckats göra sig hörda…

  7. Hedvig Says:

    Heja heja 😀 Jag blir så glad när det är fler än jag som får utbrott över köttindustrin!

Kommentera

