Väntar & Väntar..

Tackan Sol verkar ha det jobbigt. Hon är 07.a och förstföderska, ser ut som hon inte gillar det allt större dinglet mellan bakbenen (juvret), är mycket irriterad och vägrar äta allt utom maskrosor.
Tackan Åsa (!) är inte alls besvärad trots att hennes juver är extremt stort och hon är extremt stor 😮 Förra året fick hon trillingar och vad är oddset i år? 😉
Hade allihop inne i natt och de här två får stå inne över dan också så jag ser om Sol tänker börja äta, lamma eller bli sjuk… Åsa verkar bara nöjd var hon än är. Cool.

Av övriga är Ebba, Lycka och Söt VÄLDIGT tjocka de också. Ska det bli ett trillingår månne?

Tänkte ragga lite här i bloggen… behöver fårpassning nästa helg 9-10 maj. Nån som vill prya som barnmorska? 🙂

11 svar to “Väntar & Väntar..”

  1. toktassarna Says:

    Hm, hur döper du dina får egentligen?

  2. Ska ”våra” få lamm i år?

  3. Det är bara 743 kvar och hon är verkar dräktig men dröjer nog mot slutet av maj. Jag kallar henne Lill-Jasna… 🙂 Två av dem fick åka eftersom de åt sönder ensilagebalarna 😮 och den minsta var inte frisk.
    Skulle ha 15 kvar att betäcka och vid urvalet är det stort plus att vara trevlig och frisk 🙂

  4. Haha Åsa fick sitt namn för att hon var så vacker när hon föddes :)(jo det är sant)… hennes lika vackar syster hette AnnaPanna 😆
    Lycka för att hon föddes ute mitt i sommaren och klarade sig själv utan att komma in förrän till vintern. Hennes bror hedde Tur. Ja,de hade förstås sin mamma… som hette Kerstin. Det var hennes om Spencer höll på att bita ihjäl… Hennes mamma hette Carola och var allra första i min ägo!

  5. Ha ha ha ha lill-Jasna du är för härlig du…tur att det är en ungtacka o inte en gammal sur en:)
    Vi hörs väl snart om ev planering för nykomlingarna.
    Kram

  6. Hon är jättego, precis som sin namne 🙂

    Ja, det är ytterligare en väntan…. vi får höras om den! Visst samåker vi?! Jag kan inte åka ner o hämta förrän 24.e på kvällen …

  7. Klart vi samåker, så mycket roligare resa… passar mig när helst det passar dig, vi får höras när det närmar sig.
    Kram

  8. Hmm inlägget försvann visst.. provar igen..
    Klart vi samåker, så mycket roligare resa då. Jag kan i princip när som helst, vi får höras när det närmar sig.
    Kram

  9. Malin&Arwen&Eowyn Says:

    Tusen tack för en jättetrevlig kväll igår med superbra träning!!
    Det var ingen fara med Arwen när vi kom hem. Får nog aldrig veta vad det var med henne. Kanske en geting eller nåt…

    Vi ses på fredag!
    Kram

  10. Sätt dem på att vårstäda, putsa fönster och sånt – har hört att det ska sätta fart då och städa bör man ju så två flugor i en smäll liksom! En köttbit, ett glas rödvin (oklart om detta gäller även varelse av honkön eller bara manliga dito) och lite *censur* ska visst vara rena mirakelkuren enligt tips jag fått när jag befunnit mig i samma situation som Åsa och gänget… 😉

  11. Trodde ett tag att det var efter mig Åsa var döpt, men nu när jag ser varför hon heter så förstår jag ju att så inte var fallet 😉

Kommentera

