Vårkurser och Sundons Gift

Igår kväll startade jag upp min första grundkurs i vallning. Fem härliga ekipage plus en härlig hjälpinstruktör! 🙂 
Och som vanligt är jag en obotlig tidsoptimist 🙄 och drog såklart ut på tiden… 🙂 Får nog ta fram äggklockan nästa gång 😉

Skottat
Idag känns det att man lever, kan jag säga… ont överallt. Igår kväll började jag fundera om jag höll på få ”åt hjärtat” men så kom jag på vad det naturligtvis beror på. Jag har träningsvärk! Speciellt i hela överkroppen. Jag skottade nämligen ut träningsgruppens vinterbädd igår. Det gick förvånansvärt lätt, om man nu kan tycka fem traktorskopor med skit är lätt. Vi har haft dem på torvströ och spån i vinter, stor skillnad mot halmbädd! Det satt inte alls ihop lika mycket som det brukar. Härligt att få det gjort så här tidigt!

Ja, varför så tidigt, kan man undra? 

Elitloppet 09
Jo på fredag kommer det en australisk häst hit som ska starta i Elitloppet! Sundons Gift heter han. Så vi behöver fixa lite mer stallplats helt enkelt! Nej, han ska inte stå i fårstallet 😆 men utrymmet kommer behövas till annat…
Skoj ska det bli att bli värd för en sån kanonhäst igen! Minns senast vi hade besökare från Australien, Lyell Creek och Knight Pistol.
Så det händer lite här på gården! 😀

4 svar to “Vårkurser och Sundons Gift”

  1. Bra där! Mer bloggande om trav – det tycker vi om.. 😉

    Förresten.. Vi kommer vi gärna den 19:e! =)

  2. toktassarna Says:

    Jo, jag har en webkamera. Problemet är att datorn står i arbetsrummet där hundarna inte får vara ensamma eftersom Lovis då sitter i fönstret och skäller 🙂

  3. Fantastisk historia om Sundons Gift och hans ägare. Kan han inte stanna i Sverige ett tag nu när Chris Lang fått in tekniken med våra sulkys. Han skulle kunna tjäna mkt pengar här och jag skulle vilja se honom live. Jag satte mina pengar på honom trots oddsen. Finns det någon adress i A. där man kan få veta mer? Var i A. står han? Hoppas på svar

  4. Hej! Han ska starta 28 juni i Forus och kanske på V75 i Sverige. Du hittar Chris på den här adressen http://chrislang.com.au

Kommentera

