Snälla Snälla

Inspirerad av Sarahs blogg idag vill jag också slå ett slag för Carro:
Jag gillar Caroline af Ugglas!
Men när hon sjöng i första delfinalen av Melodifestivalen tänkte jag bara på hur konstigt hon var klädd och totalt ofrissad… lyssnade inte så mycket på låten.

När jag hörde henne i lördags kväll fick jag ståpäls!

Så jävla bra helt enkelt. Och hon gör det med sån inlevelse så … bara bäst.
Snacka om att våga sticka ut och köra sin egen stil! Och grymt modigt att stå där helt ensam på scenen utan massa tekniska finesser, syntar, dansare och körer.
STORT
Sen om det räcker internationellt – det är en helt annan sak.

Vrid upp volymen och lyssna!

7 svar to “Snälla Snälla”

  1. Jag tycker att låten är så hemsk, jag har svårt att lyssna på den. Inte för att jag tycker att Caroline är hemsk utan just för att hon sjunger med så oerhört mycket känsla och att texten är så tragisk…

  2. nja, på en visfestival kanske? I melodifestivalsammanhang? inte!

  3. Bra Eva, Bra!!!!! Heja heja Carro!!!!! 🙂

  4. Hedvig Says:

    Håller med Åsa! Jag tyckte det var smärtsamt tragiskt att lyssna på den…

  5. Läste i Unt tror jag eller DN där dom frågat om hon trodde att hon skulle bli folk-kär nu och hennes svar ”Ja, jag är ju kär i folk så” var väl typiskt på ngt vis. Hennes körövningar ”Alla kan sjunga” ska jag faktiskt masa mig iväg på, har tänkt det länge. L

  6. Håller med dej Eva! Första gången var både låten o C. apdåliga, sen i lördags när hon hade sjungit den så gick jag o ”sjöng” på refr. SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!!

  7. Ia och Atas (och Linn) Says:

    Jaaa, jag älskar också den låten! Hon verkar ju inte riktigt klok, Caroline, men på ett härligt sätt!

Kommentera

