Hoppteknik

Knut ska ju träna på hopptekniken och när jag satt o tittade på lite bilder ramlade jag över dessa… håll till godo 😀

Några exempel på hur det inte ska se ut :mrgreen:

Fame kommer helt fel på oxern i lagloppet på SM 2008.

Fame kommer helt fel på oxern i lagloppet på SM 2008. Normalt är hon en väldigt god hoppare... Foto: Petra Strand

Sia på samma oxer... Foto: Mette Björne

Sia kom också helt fel på samma oxer... hon är också en god hoppare normalt... Foto: Mette Björne

Inget fel på den här oxertekniken inte! Att det däremot var fel hinder är en annan sak... :D Foto: Mette Björne

Inget fel på den här hopptekniken inte! men tyvärr var det fel hinder .... ett lagsilver blev 4.e plats i stället. Shit happens! Foto: Mette Björne

Och nedan några bilder med bättre teknik:

Sia på SM 2008. Foto: Lola Löwenborg

Sia på SM 2008. Foto: Lola Löwenborg

Fame hoppar lite oekonomiskt med mycket luft, tappar såklart lite tid på den tekniken. Foto: Mette Björne

 

Nu har jag (sent omsider) lagt in alla ihopsamlade SM-bilder i galleriet .
Tusen tack alla fotografer!

4 svar to “Hoppteknik”

  1. Vi har en som har tränat mycket hoppteknik och det har gått framåt 🙂 Men mera behövs tränas….

  2. Mick är ju den av alla hundar jag har haft som har tränat allra mest hoppteknik och han hoppar sämst av alla hundar jag har haft…. 😉 Får försöka tänka att det hade varit ännu värre utan den träning han ändå har fått. 😮 Att träna hoppteknik kräver ju inte att föraren kan röra sig så mycket så det hoppas jag kunna träna innan sommaren.
    Synd att ni har fått så mkt snö! Jag vallade med grabbarna på fältet utanför vår fårhage idag och det fungerade riktigt bra!

  3. Peder ville införa ett Shit Happens Pris på vår klubb också. Det skulle gå till den som hade haft en Shit Happens Upplevelse av sådan karaktär så att man kunde minnas den. Nu blev det inte så, för vi var inte säkra på att alla skulle kunna ta det hela med humor. Nej, mitt bäcken kan man inte oprerar eftersom det åker åt både vänster och höger. Då får man steloperera och då kan man inte sitta så bra. Fast vem vet. Det går framåt hela tiden så ngn gång så kanske ngn kommer på ngt bra. Tur att det inte är jag som ska hoppa 🙂
    Kram
    Reneth

  4. Hahaha ett Shit-Happens-Pris är ju underbart!

Kommentera

