Röntgad

Nu är Sia röntgad. Både rygg, bäcken, höfter och knän såg alldeles strålande ut! Får jag säga det själv så var det A-A 🙂 (hon fick A-B när hon hd-röntgades). Men nu var det ju inte hd vi var ute efter. Känns skönt att kunna utesluta pålagringar, sprickor och sånt. Veterinären rekommenderade mig att kontakta en fysioterapeut…. för fortfarande återstår min känsla att hon inte är riktigt ok än. Och ägaren känner ju sin hund bäst, som han uttryckte det. 😛
28-01-09_1523
Rejält sederad…

sia_xrayhd
För att vara mobilkameran så….
sia_xray1
här ser knäbilder ut!

4 svar to “Röntgad”

  1. Malin&Arwen&Eowyn Says:

    Vet inte om det är en synvilla eller kanske röntgentekniskt, men det ser ut som att hon har mer massa (muskelmassa?) på högersidan?
    Skönt att det inte var några pålagringar eller annat skräp i leder/skelett! Hoppas ni hittar vad som felar och att hon kryar på sig snabbt

  2. Intressant att du tycker det Malin, jag instämmer helt! Det är ju också det benet hon haft (har) ont i. Kram Eva

  3. Halloj!
    Skönt att allt såg bra ut på röntgen, jag instämmer också när det gäller muskelmassan. Men var det inte vänster bak som hon ömmade i när jag palpera henne hemma hos dig, Eva?
    Om det är vänster så är det förståligt att hon ömmade, hon har då inte använt det benet lika mycket eftersom hon haft en skada därför är det inte lika musklat.
    Men vi ses på lördag så kan vi prata mer. 🙂
    Tjingeling /Anna

  4. Håller med Anna. Hon har klart mer muskler i sitt högra bakben vilket antagligen Malin menade när hon sa högersidan, eller?

    Sia har boat in sig i alla fall. Hon pep en hel del i början och tyckte det var jättekonstigt att mamma åkte utan henne. (Nu vet vi var Peace har fått det ifrån) Hon har fått sin första behandling och ska få en till lite senare ikväll.

    Det går bra med Sia och Smilla. Smilla är lite mattig och tycker inte att jag ska kela för mkt med nykomlingen utan kommer och sätter sig emellan då, men Sia går snällt därifrån så det är inga som helst problem. Sia är med inne i valprummet så hon får vara där jag är men då ligger hon i buren som står därinne så inte Smilla ska bli orolig.

    Kul att Peacan sköter sig. 😉 Pussa henne godnatt från mig.

Kommentera

